„Dejiny sú svedkami času, svetlom pravdy, živou pamäťou, učiteľkou života a poslom minulosti.“  

Marcus Tullius Cicero

Webová stránka je výstupom z Národného projektu Podpora digitálnej transformácie vzdelávania v rámci Národného centra pre digitálnu transformáciu vzdelávania.


Cieľom webovej stránky Dejinoviny.sk je sprostredkovať učiteľom, ale aj žiakom prostredie, v ktorom môžu tvorivo pracovať a tvoriť za pomoci digitálnych a interaktívnych prostriedkov. Ponúknuť priestor pre zdieľanie nápadov, inšpirácií a materiálov k výučbe dejepisu, ktoré by podporili rozvoj kritického myslenia a historickej gramotnosti na Slovensku.

Mgr. Miriama Svatová, PhD.

Moje meno je Mia, pochádzam z Košíc. V súčasnosti sa podieľam v rámci národného projektu Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu) na tvorbe metodík pre učiteľov dejepisu a vzdelávaní školských digitálnych koordinátorov. Vo výskume sa zameriavam na dejiny terciárneho vzdelávania na Slovensku po roku 1945, dejiny Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a osobnosti Štefana Butkoviča, zakladateľa Slovenského technického múzea, historika a muzeológa. Okrem uvedeného sa špecializujem na výskum v oblasti didaktiky dejepisu a digitalizácie v dejepisnom vyučovaní.

Mgr. Katarína Lukáčová, PhD.

Moje meno je Katka, pochádzam síce z Humenného, ale už takmer dekádu je mojim domov metropola východu. V roku 2017 som ukončila štúdium na UPJŠ v študijnom programe Učiteľstvo akademických predmetov – dejepis a výchova k občianstvu a v roku 2021 doktorandské štúdium v odbore Slovenské dejiny. Vo vedeckovýskumnej oblasti sa venujem najmä hospodárskym a sociálnym dejinám v 1. polovici 20. storočia, Business History a osude šľachty po rozpade monarchie. Zároveň je mojou veľkou záľubou didaktika dejepisu. Spolu s mojimi kolegami som participovala na rôznych akciách s výchovno-vzdelávacím dosahom. Patrili medzi nich výstavy ako Kto bude ďalší?, Dejiny tvoríš Ty!, Klinika dr. Frankensteina či Prvý dotyk so slobodou. Taktiež som bola spoluorganizátorkou medzinárodnej didaktickej konferencie – Budovanie demokracie učením sa o minulosti.